tirsdag 8. september 2015

Septembersommer

Sommeren som vi ventet på i april, mai, juni, juli og halve august, kom til slutt. Og nå når den først har kommet, vil den ikke gi slipp så lett! Heldigvis for oss, kanskje, men selv om solen og luften er deilig midt på dagen, så går solen ned tidlig, og det begynner å mørkne rundt klokken ni. Nettene er kjøligere, og løvet begynner så smått å falme på trærne omkring. Blomsterbedene har nesten ikke vært finere i sommer, og på hagerunden min i dag etter middag måtte jeg ta noen bilder. Disse blir flotte å ta fram senere i høst og til vinteren, for det tror jeg kan behøves. En fin uke ønsker jeg til dere alle, håper flere enn vi bergensere har deilige septembersommerdager!

Klem fra Anne-Kristin
Ser du fluene?
Tre fluer koser seg i solen på denne Hortensiaen
I forkant av Hortensiaen er søyleblømsten
  Liatris spicata, snart i blomst. 
Den flotte Hortensiaen sett fra oven
Fargene på denne ble utrolig flotte!
En av blomstene i nærbilde
Og en annen av dem helt nært.
Jeg er etter hvert svært fornøyd med dette bedet
som har blomstring hele sesongen.
Rose og sommerblomstbedet på sørsiden
Vi måtte helt til september før dette bedet ble fint i år!
En vakker hvit rose, delt med alle dere som leser det jeg skriver!
Jeg setter stor pris på det!
Tusen takk!










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar