onsdag 5. august 2015

Det går ikke så fort, men det går da framover

I dag tenkte jeg å vise et par bilder av framgangen med drivhuset. Noen har visst fått inntrykk av at jeg bygger hele drivhuset selv, men det er et pakkedrivhus som skal settes opp. Tomten og fundamentet derimot, er eget verk. Ettersom jeg har liten erfaring med utendørs bygging har jeg måttet gå noen ganger i tenkeboksen. Det kan være ulike måter å gjøre grunnarbeidet på, og jeg har ombestemt meg eller justert planene mange ganger underveis. Nå har jeg endt opp med en løsning som ikke ble for omfattende, samtidig som jeg tror den skal klare noen høststormer uten at drivhuset blir tatt av vinden. Jeg har brukt åtte stolpesko som jeg har støpt ned i noen betongklosser, og disse blir da dekket av stein og grus før jeg skal legge heller på toppen. Til disse har jeg festet rammen av impregnert tre, (2 x 6 toms, tror jeg) Jeg kjøpte en rull med plastkant som jeg har festet nederst på utsiden så ikke gresset vokser seg inn så lett. Så nå blir neste skritt å få bestilt et lass med pukk så jeg kan fylle ut grunnen både inni og utenfor. Ellers er det nå klart for å sette opp femtiårsgaven min, sånn at jeg neste år kan nyte enda flere egendyrkede grønnsaker!

Det føles litt merkelig at det bare er 5. august, da jeg var ute og jobbet i formiddag fikk jeg septemberfølelse... Det ligger massevis av løv på plenen, og alt regnet har gjort at mange av staudene ser småvisne ut. Men nå skal jeg ut og plukke en stor bukett som jeg kan sette på peisen, for på forsiden av huset er det faktisk en del som blomstrer, mens jobbingen med drivhuset er på baksiden.

Et par blomsterbilder må jeg dele i dag også.

Ha en fin kveld, alle sammen.

Klem fra Anne-Kristin









Egenprodusert spansk margeritt -
Legg merke til hvor nydelig den er i midten!

Duftskjærsminen blomstrer for fullt
Denne fikk jeg av mine kolleger da jeg sluttet på en tidligere arbeidsplass
Purre og noen gulrøtter i skjønn forening
På tur opp i høyden bak huset vårt.
Du kan kanskje skimte noe lysegult i skogholtet til høyre i bildet?
Der ligger huset vårt.
Selv om jeg bor i Bergen bor jeg faktisk helt ute på landet.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar