fredag 14. august 2015

Augustblomstring

En svært hektisk arbeidsuke er over, og selv om tankene tidvis har vært i hagen, har jeg ikke hatt mye fysisk tilstedeværelse der. I dag har det vært deilig sommervarme i Bergen, og da var det tid for en liten kamerarunde i hagen. Endelig kan jeg vise fram noen roser i blomst. Det er to av de små rosene, som ikke ble klippet helt ned i vår, som har begynt å blomstre,  Jeg vet ikke navnet på dem, men spesielt den gule synes jeg er nydelig. 

Hostaene og Astilbene er godt i gang med blomstringen nå. Disse staudene blir ofte litt forbigått hos meg, kanskje fordi det er så mye av dem og de blir brukt til å dekke tomrom mellom andre planter... Jeg ville imidlertid ikke ha vært dem foruten, så de fortjener absolutt å bli tatt bilde av. 

Begge Hortensiaene mine er godt på vei til å blomstre også, de har begge vært krukkeblomster som har blitt plantet ut i fjellhagen, og der har de ikke blomstret før, tror jeg. Det er godt å se at plantene trives, og de kommer til å glede meg i mange uker framover. 

Nydelig gul med røde ytterkanter



En av Hostaene mine
I går oppdaget jeg at en rose som jeg trodde var helt død har kommet med nye skudd. Jeg trodde hele roten og alt var borte, men stilkene som har lagt seg utover i bedet har grønne roseblader, så det blir spennende å se til neste år om det er de samme rosene. 

Denne helgen har vi stor familiesamling på hotell, så det blir vel ikke så mye haging på meg. Håper likevel å få med meg noe av alt det fine som skjer på hagebloggerfeltet. Skulle jeg likevel ha noe spennende å dele på søndag, så gjør jeg det!

Ha en fin helg!

Klem fra Anne-Kristin





Astilbene blomstrer flott nå!
Noen Astilber har jeg plantet mot gjerdet for plukking til buketter
Disse rosegrenene dukket plutselig opp i bedet
Kjempekragene nyter solstrålene over Bergen








 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar