tirsdag 30. juni 2015

En busk jeg har "laget" selv

I dag skal jeg vise en busk jeg er veldig stolt over. Det er en ungarsk syrin som har sin opprinnelse i bestefarshagen. Våren for ti år siden knep jeg av en stikling fra en av buskene i hagen hos foreldrene mine, (de arvet bestefarshagen) satte den i en potte med jord og dekket den med et "plasttelt". Den sto i potten i flere måneder før jeg plutselig oppdaget at den hadde begynt å vokse og altså hadde rotet seg. Den fikk stå i potte til neste vår, da jeg plantet den ut i hagen. Etter et par år fikk den sin første blomst, og nå ti år etter er det blitt en flott busk på halvannen meter. Det er spennende og kjekt å lage sine egne planter, synes jeg! Tålmodighet må til, men det har jeg nok av. Det kan bli veldig dyrt å drive med haging på høyt nivå, men det er mye som kan være gratis også! I morgen skriver vi juli og jeg synes sommeren går så alt for fort! Det skal visst bli høye temperaturer de neste dagene, så da er det bare å nyte det i fulle drag! Ha en super siste junikveld!

Klem fra Anne-Kristin



Nydelige blomster


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar