lørdag 16. mai 2015

Hagens flotteste prakttre i full blomst

Noen intense dager i mai hvert år står hagens stolthet i full blomst. Treet er et japansk kirsebærtre, hvilket botanisk navn det har vet jeg ikke, men det har grener som strekker seg oppover, ikke en hengende sort. Bare fra i går til i dag har kanskje tusenvis av blomster åpnet seg. Kaskader av nydelige rosa blomster, som ballkjoler, fyller snart hele treet. Men i likhet med et ball, så varer det ikke evig, og om en ukes tid regner jeg med at blomstene takker for seg og faller til bakken. Så derfor har jeg foreviget dem, noen i går og noen i dag, for å dele med dere alle.

Til alle mine lesere i Norge ønsker jeg en riktig fin nasjonaldag, 17. mai i morgen! Til dere andre ønsker jeg en fin helg!

Klem fra Anne-Kristin








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar