søndag 12. april 2015

Aprilhagen er måneden for narcisser, perlehyasinter og blodrips!

Blodrips - ribes sanguineum
I dag er det skikkelig aprilvær i Bergen. Jeg så for meg en nydelig søndag i hagen i dag tidlig, da jeg satt med morgenkaffen og så at himmelen ble mer og mer blå. Mye vind kunne jeg observere, men det gjør ikke så mye så lenge solen skinner. Men da jeg nærmet meg klar for å gå ut kom mørke grå skyer og dekket himmelen, og snart styrtet regnet mot ruten. Jeg er ikke redd for regn, men ettersom jeg også har mye som skal gjøres innendørs og egentlig mest småplukk ute, valgte jeg bort hagejobbingen til slutt. Sol og regn har kappet om å være sterkest i dag, og første runde med fotoapparatet måtte jeg avbryte da det kom en skikkelig skur. Senere var jeg ute igjen og fikk se flere nyutsprungne narcisser. Nå håper jeg på at det snart kommer litt mer vårvarme dager slik at utedagene blir deilige. Til alle dere som er innom og leser ønsker jeg en fin apriluke!

Klem fra Anne-Kristin

Pinselilje fra bestefar sin hage

Vanlig påskelilje

Dette tror jeg er Narcissus split Corona Cassata som jeg kjøpte i høst.
 Den ser mye lysere ut på bildet, men er jo ikke helt utsprunget ennå

Fylt påskelilje som var her da vi overtok

Pinselilje, to ulike perlehyasinter, tulipaner i knopp og peoner i bakgrunnen!

Muscari latifolium sprer seg villig


Ikke lenge før tulipanene kommer.
Perlehyasintene kommer for fullt på sørsiden av huset.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar