mandag 16. mars 2015

Så er det klart for den vakreste av alle farger - Blå - i X-faktor

Å plukke ut en blomst blant alle mine blå favoritter er ikke lett! Men jeg bestemte meg for den vakreste av vårblomstene i hagen akkurat nå, nemlig våririsen, Iris Reticulata. Jeg bestemte meg for et par dager siden og har derfor ennå ikke vist bilde av den. Jeg synes den er vidunderlig vakker med sine himmelblå kronblad med gule og hvite tegninger. Jeg har ikke noen spesiell historie bak disse, jeg kjøpte løkene for en del år tilbake og plantet i to av staudebedene. Det gledelige er at fargene i virkeligheten er mye flottere enn på illustrasjonsbildet, noe som er uvanlig synes jeg. Som regel er bildene så mye photoshoppet at det som kommer opp av jorden ikke samsvarer med forventningene. Jeg tar vare på disse forsidene i en perm slik at jeg kan gå tilbake og finne navnet på dem om det trengs. Så dette er mitt bidrag til fargen blå. Flere blå blomster kan du se hvis du besøker Anne på Moseplassen. Gjør det enkelt HER




På det nederste bildet ser du kanskje at blomsten er litt frossen? Det ser nesten ut som om den er kandisert og klar for å legges på en kake...

Jeg ønsker alle andre deltakere lykke til med konkurransen. Det er veldig kjekt å bli kjent med andre hagebloggere på denne måten, og noen nye har kommet på leselisten min også!

Ha en fin uke!

Klem fra Anne-Kristin


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar