tirsdag 9. september 2014

Sommeren vil visst ikke gi seg i år!

Jeg synes disse blomstene er utrolig vakre
Når vi kommer godt ut i september regner jeg stort sett årets hagesesong for over. Da pakker jeg bort det meste av hageredskaper og venter på at blomster skal visne for vinteren. Men i år vil visst ikke sommeren gi seg. Noen av blomstene får stadig nye blomster, som Moskuskattosten, som har frøsådd seg over halve hagen. I dag oppdaget jeg dessuten at Rhododendronen hadde begynt på sin andre blomstring, noe som for så vidt ikke er så uvanlig. Den usedvanlig lange sommeren, som nå har vart i over fem måneder, gjør meg egentlig ganske bekymret. Jeg håper virkelig ikke at vi tar knekken på jordkloden vår med all den uvettige forurensningen! Jeg prøver å gjøre mitt for å bevare naturen ved blant annet å dyrke mest mulig økologisk i hagen, og ta vare på insektlivet i hagen min. Ha en fin septemberkveld! Jeg legger ved noen bilder fra hagen i dag.
Hilsen Anne-Kristin
Moskuskattost


Rhododendron i årets andre blomstring

Kristtornbærene begynner å bli røde, men fuglene spiser dem opp i løpet av et par uker

Dronning Margrethe

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar