onsdag 17. september 2014

Ikke fortell hjorten at pærer er godt!

Så er endelig pærene i hagen modne! Da jeg fikk de to trærne i gave i 2002 glemte jeg å skrive ned navnene på dem, men jeg er rimelig sikker på at det var Broket Julipære og Grev Moltke jeg fikk. Hvilket av de to som endelig har fått pærer er jeg ikke sikker på, men i år er første året vi har fått mer enn en pære. 20-30 pærer vil jeg anslå at det er, og smaken er vidunderlig. Sprø, søte og saftige er de, men lov meg at du ikke forteller dette til hjorten heromkring. De har til nå ikke gått løs på pæretrærne, så jeg håper vi får ha dem i fred. En fin kveld til dere alle!
Pærene henger som klaser, nesten!
Hilsen Anne-Kristin


Kveldens siste solstråler på de høyeste tretoppene


Grev Moltke eller Broket Julipære?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar