lørdag 9. august 2014

Snart er ferien over for i år...

Også en deilig sommer vil ta slutt en gang, og selv om sommeren kanskje strekker seg noen uker til, er det tilbake på jobb igjen på mandag for min del. I dag har jeg endelig kommet rundt fjellhagen, det siste stykket mot gjerdet var bare høyt ugress, og en glede å bli kvitt. Jeg håper det ikke er for mange røtter i dybden, men uansett så må jeg passe på å luke godt, så ikke ugresset tar over igjen. På denne plassen plantet jeg Bergenia, som hadde spredd seg for mye utover i et annet staudebed. Den tror jeg kan bli fin der på skyggesiden av berget. Bedet i forgrunnen har vært der i flere år, så der var det ikke så mye å gjøre, bortsett fra at jeg fjernet en bregne som tok for stor plass. Når jeg nå har renset opp og fått bort ugresset i fjellhagen er det mosen på berget som skal til pers. Når det er gjort blir det å plante flere krypende planter i små groper og revner. Nå har dere egentlig fått med dere hele fornyingsprosjektet, så da blir det kanskje morsomt å se hvordan det blir seende ut i løpet av sommerhalvåret.
Hjertebergblom - Bergenia - flyttet fra et annet staudebed

Denne delen av fjellhagen har vært bed i noen år. Her har jeg en del løkvekster, gullkorg, iris, hortensia, akeleie, akeleiefrøstjerne og en asalea. 

Til slutt en høstfloks fra et annet staudebed, bare for å si takk for denne sommerferien!
Ha en fin helg, uansett om du har ferie eller ikke! 
Hilsen Anne-Kristin

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar