mandag 4. august 2014

Fjellhagen - et godt prosjekt

Etter å ha fjernet det meste av ugress og andre uønskede vekster, var tiltakslysten større enn på lenge. Og da slo sommerforkjølelsen inn med verking, vond hals og feber. Alle planene om å reise rundt på hagesentrene og kjøpe inn nye fine planter  måtte oppgies. Men i dag orket jeg ikke ligge inne under teppet mer. Jeg kom på at jeg har en fin nellik voksende på et annet berg i hagen. Den hadde nesten blitt borte mellom ugresset, men jeg klarte å ta av en flott avlegger som jeg fikk plantet i en fin revne i berget. Den kommer til å bli fin der, tenker jeg. Kravlende rundt på berget fikk jeg også øye på den fine takløken som trives veldig godt. Det kan nesten se ut som om det er to forskjellige typer, men jeg tror det er den samme. Både takløken og nelliken var i hagen da vi flyttet inn. Nå håper jeg feberen snart slipper taket, sånn at jeg kan fortsette med prosjektet mitt. Kjedelig å være full av virkelyst når kroppen ikke vil!
Takløken er litt rødlig i tuppene. Er det en annen type enn den helgrønne? 

Takløk - Sempervivum

Nellik - Dianthus

Nelliken kan få bre seg utover berget.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar