fredag 25. juli 2014

Jeg elsker peoner!

Siden dette er en hageblogg, tenkte jeg at jeg må presentere en av blomstene i hagen min. Da finner jeg fram fra arkivet noen bilder av min fineste peon! Denne er en avlegger av en peon fra min bestefar sin prakthage. Det er mange år siden han døde, men foreldrene mine overtok hus og hage etter ham, og jeg har vært heldig å fått hente en del avleggere etter ham. Utrolig fint med sånne arvestykker, synes jeg! Jeg har ikke noe navn på den, kanskje noen av dere vet hva den heter? Regner med at den ble plantet en gang på 70-tallet. Bildene ble tatt i slutten av juni.
Peon fra bestefars hage

Nesten som en får lyst til å spise den

Lag på lag med kronblader blir det som en ballkjole

Ovenifra og litt mer på avstand


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar